facebook twitter linked_in instagram

At the Zythos Beer Festival in Leuven (22nd and 23rd of April 2017), the Omer Vander Ghinste Brewery will present a unique and one-time brew: Cuv...

In a joint communique with other Belgian culture ministers Flemish culture minister, Sven Gatz, a noted defender of our beer culture, welcomed the news:...

During the European Beer Star 2016 in Nuremberg, Tripel LeFort was chosen as the world’s best Triple...

In a continuously changing digital world, a website is still important. OMER. presents you a new website that displays perfectly ...

Omer Vander Ghinste brewery won 2 gold medals on the World Beer Awards! VanderGhinste Oud Bruin and OMER. Traditional Blond got elected as World's Best...

As a result of the increasing demand for the beers produced by Brouwerij Omer Vander Ghinste, two new foeders have been installed. Foeders are vertical oak...

On the recent European Beer Star Competition, Brasserie LeFort won a silver medal in the category: Belgian Style Strong Ale....

Tom Kelley is the general manager behind award-winning design firm IDEO and author of The Art of Innovation. In his book Tom Kelley...

The World Beer Awards is the most prestigious beer contest worldwide. After a gold medal for Kriek Max in 2011 and a silver medal for OMER. Traditional...

The Belgian Beer and Food Magazine brings stories of Belgian Breweries to the internatiol market! Discover their latest tribute to Brasserie LeFort

...

Last weekend the results of the World Beer Awards were announced. This is one of the most prestigious beer competitions worldwide....

You can read the complete article about the Bockor Brewery by downloading the PDF file in this news item.

...

Top 25 Beers 2012

The Top 25 Beers list is all about balance—the balance of countries, brands, styles, prices and...

In 2007, some Belgian Breweries founded the association "Belgian Family Brewers". To become a member of this association, breweries must follow...

Oproep aan de Belgische bevolking: wees “Fier op ons Bier !”

12/02/2014

België is hét bierland bij uitstek: het telt vandaag 150 brouwerijen, gaande van familiale en kleine brouwerijen, over middelgrote spelers tot grote, internationale brouwers en heeft méér dan 1000 verschillende bieren, met de meest contrasterende smaken.

Elk Belgisch bier vertelt een eigen verhaal dat deel uitmaakt van ons regionaal en nationaal erfgoed. Bovendien zijn we het enige land ter wereld waar er bieren worden gebrouwen volgens vier verschillende gistingswijzen : hoge, lage, spontane en gemengde gisting.

Internationaal worden onze bieren gewaardeerd omwille van de unieke diversiteit, kwaliteit en authenticiteit. Hun populariteit gaat in stijgende lijn en het Belgisch bier verovert vandaag zowat alle uithoeken van de wereld, van Frankrijk, Nederland en het Verenigd Koninkrijk tot Azië, Noord- en Zuid-Amerika. Onze kwaliteitsbieren zetten ons land op de wereldkaart op een verfrissende, schuimende manier.

Kortom, heel wat om trots op te zijn. Maar zoals het een nuchtere Belg betaamt, zijn we dat soms veel te weinig. Daarom roepen de brouwers alle Belgen op om fier te zijn op onze Belgische bieren en hun appreciatie te tonen.

Theo Vervloet, Voorzitter : "Voor de eerste keer sinds de oprichting van de federatie ‘Belgische Brouwers’ in 1971, wordt er een nationale mediacampagne gevoerd. Voor de sector is dit een historisch moment en we hopen dan ook dat de Belgen deze unieke oproep massaal zullen beantwoorden en zo meeschrijven aan een stukje geschiedenis voor de brouwers."

De handen werden in elkaar geslagen met VLAM om de campagne ‘Fier op ons Bier’ uit te werken gezien hun jarenlange ervaring in het opzetten en begeleiden van generieke promotie.

Frans De Wachter, directeur VLAM : "We stellen graag onze expertise in niet merkgebonden promotie ter beschikking aan de initiatiefnemers, die de campagne volledig financieren. De Belgische biersector vormt net als andere productcategorieën die we steunen een belangrijke economische pijler van ons land."

Ook de horeca werkt mee om de oproep nog meer kracht bij te zetten.

Danny Van Assche, Afgevaardigd Bestuurder Horeca Vlaanderen : "Geen café zonder bier, maar zeker ook geen bier zonder onze cafés. Het ruime Belgische bieraanbod en onze horeca gaan hand in hand. Er is geen betere ambassadeur om onze rijke biercultuur te promoten dan de gepassioneerde cafébaas of creatieve kok."

De campagne wordt ingezet met tv spotjes waarin buitenlandse bierliefhebbers gepassioneerd vertellen over hun liefde voor Belgisch bier. In Parijs volgen we Cécile Delorme, die de Fransen verrast met Belgisch bier.

Cécile Delorme, eigenares bierkelder Brewberry : "De Belgische brouwers hebben een rijkdom, een ambacht, een kunst zelfs, die je in andere landen niet terugvindt. En dat is echt een geluk voor de Belgen."

Chris Lively kookt met Belgisch bier in Maine en Tina Su laat de Chinezen Belgisch bier ontdekken in Nanjing. Alle drie roepen ze de Belgen op om fier te zijn op ons topproduct en dit te tonen. Elke Belg kan vervolgens zijn appreciatie en trots tonen op de facebookpagina facebook.com/fieroponsbier, door het maken van foto’s, filmpjes of simpelweg door een bericht te delen over hoe fantastisch je Belgisch bier vindt. Finaal gaan we op zoek naar de meest trotse Belgisch-bier fan.

Op de facebookpagina kan je ook terecht om meer te weten te komen over bijvoorbeeld hoe bier gebrouwen wordt, er zullen leuke bierweetjes gedeeld worden en je kan er ook bierevenementen terugvinden.

Ontdek de televisiespotjes op facebook.com/ fieroponsbier en word vooral zelf ook fier op ons bier !